Ik wil mijn proefrit boeken

Sinds zijn eerste verschijning in 1989 op verharde en onverharde wegen ‘and beyond’ is de Discovery de norm. De auto geniet van Alaska tot Zambia bekendheid als het synoniem van capaciteit en veelzijdigheid, zowel offroad als in de stad. Dankzij deze bijzondere eigenschappen en talrijke door Land Rover ontwikkelde innovaties, verovert de nieuwe Discovery nu onontgonnen gebied. De nieuwe Discovery is een gigantische stap voorwaarts in het design van SUV’s, de belichaming van Land Rover’s compromisloze visie op hoe de meest capabele en veelzijdige SUV eruit moet zien. Hij combineert de flexibiliteit van een oogstrelend interieur dat ruimte biedt aan zeven personen en talloze vernuftige details, met spectaculaire proporties, strakke moderne lijnen en een dynamisch silhouet. Dus waar u ook naartoe wilt, wie of wat u ook wilt meenemen, de nieuwe Discovery is de enige auto die u nodig hebt

Transmissies en motoren

Alle benzine- en dieselmotoren in de nieuwe Discovery zijn gecombineerd met de geavanceerde, elektronisch gestuurde achttraps automatische transmissie. Met acht nauw gespatieerde overbrengingsverhoudingen verlopen schakelhandelingen nagenoeg onmerkbaar, waarbij elke schakeling in slechts 200 milliseconden wordt voltooid. Schakelpaddles aan het stuurwiel zijn standaard en stellen de bestuurder in staat om handmatig te schakelen. De transmissie is afgestemd om de koppelomvormer zo snel mogelijk te overbruggen, om zo slip en energieverliezen te beperken. De Transmission Idle Control ontkoppelt 70 procent van het aandrijfkoppel wanneer de auto stilstaat, de motor met stationair toerental draait en de transmissie in Drive staat. Daarmee wordt het brandstofverbruik binnen de bebouwde kom aanzienlijk gereduceerd. Bij lage buitentemperaturen selecteert de transmissie een lagere versnelling om een snelle opwarming van de motor te bevorderen, waardoor deze zo snel mogelijk zijn efficiënte arbeidstemperatuur bereikt.

Duurzaamheid

De nieuwe Discovery demonstreert Land Rover’s inzet voor het verbeteren van de duurzaamheid van modellen en productie, en de vastbeslotenheid van het merk om auto’s op de markt te brengen die zowel relevant als bijzonder geliefd zijn. Om de totale ecologische belasting van de auto te minimaliseren, is de nieuwe Discovery ontworpen volgens een lifecycle-strategie. Deze is gericht op een reductie van de gebruikte grondstoffen, de toepassing van duurzame materialen en de beperking van de CO2-emissie tijdens de gehele levensduur van de auto. Door bij elk aspect van zijn bedrijfsvoering de nadruk te leggen op innovatie en efficiency, zijn we erin geslaagd de operationele CO2-emissie met 30 procent* per auto terug te dringen.

Lichtgewicht en duurzame materialen

In onze gesloten distributieketen wordt hoogwaardig aluminium dat overblijft tijdens het productieproces opnieuw gebruikt. Dit beperkt de behoefte aan de productie van primair aluminium, wat energie bespaart en de CO2-emissie tijdens de materiaalproductie beperkt, terwijl het aluminium voor onze auto’s aan de hoogste kwaliteitseisen blijft voldoen. Voor zover mogelijk zijn gerecyclede materialen toegepast; zo is tot wel 50 procent van het aluminium dat voor de carrosserie wordt gebruikt, afkomstig uit ons gesloten productieproces of van gerecyclede materialen. De auto is ontworpen om aan het einde van zijn levenscyclus voor ten minste 85% recyclebaar en herbruikbaar te zijn, naast 95% herwinbaar.

Metropool 4x4 Land Rover All New Discovery Antwerpen f4
Metropool 4x4 Land Rover All New Discovery Antwerpen f3
Metropool 4x4 Land Rover All New Discovery Antwerpen f2