De I-PACE Vragen & Antwoorden

Is de I-Pace kleiner of groter dan de F-Pace?

De I-PACE is korter dan F-Pace, maar is binnen ruimer. Dankzij de vlakke vloer heb je achterin zelfs meer ruimte dan in de XJ. De kofferruimte is met 530 liter beperkter dan de F-Pace (560 liter). Vooraan onder de motorkap vind je evenwel extra opbergruimte (36 liter)

Wat met chassis?

De I-PACE wordt gebouwd op een volledig nieuw aluminium platform. De wielophangsystemen zijn geleend van de F-PACE. De I-PACE is met zijn gewicht boven de 2000 kg een relatief zware auto. Dat komt door de batterijen. Maar omdat die netjes onder de vloer liggen, ligt het zwaartepunt wel heel laag. En dat is een groot voordeel voor de wegligging. Bijkomende extra is de ultieme gewichtsverdeling van 50:50.

Hoe aerodynamisch is de I-PACE?

De I-PACE munt uit op vlak van aerodynamica, onder meer dankzij de cab-for-ward opbouw, de geïntegreerde luchtuilaten, de achterspoiler, de belijning van de achterbumper, enz…  Hierdoor is er minder windruis, wat een stillere rit garandeert.

Hoe wordt de I-PACE aangedreven?

Twee elektrische motoren leveren 400 pk en 700 Nm. DAt is vergelijkbaar met het vermogen en de koppel van een Porsche 911. De sprint van 0 naar 100 km/h legt de I-PACE af in iets meer dan 4 seconden, ook vergelijkbaar met de 911. De motoren worden aangevuurd door een battery pack van 90kW, dat is evenveel capaciteit als de Tesla Model X.

Hoeveel bedraagt de range?

Met volle batterijen krijg je een range van 543 kilometer (volgens NEDC-testcyclus). Normaal laden kan op wisselspanning ‘7,4kW); een volledige oplaadbeurt duurt dan ongeveer 14uur. Snelladen kan op gelijkspanning (100 kW); dat gaat in ongeveer 45 minuten.

Welke displays krijgt de bestuurder voorgeschoteld?

Net als bij de Velar zal de I-PACE met de Pro Duo-technologie uitgerust zijn: 2 touchscreens van 12 inch rechts van de bestuurder. Achter het stuur vind je een 12 inch bestuurdersinterface.

Heb je je herinnering al geplaatst voor de globale I-Pace premiere?